ما می توانیم...

وپرواز را یاد بگیر ...

وقتی راه رفتن آموختی، دویدن را  بیاموز ودویدن را که آموختی پرواز کردن را بیاموز .

راه رفتن را بیاموز زیرا راه های که می روی جزئی از تو می شود وسرزمین هایی را که می پیمایی بر

مساحت تو می افزاید .

دویدن را بیاموز چون هرچیز را که بخواهی دور است وهرقدر که زود باشی،دیر است.

پرواز را یاد بگیر نه برای اینکه از زمین جدا باشی برای اینکه به اندازه ی فاصله زمین تا آسمان گسترده

شوی .

من راه رفتن را از یک سنگ آموختم دویدن را از یک  کرم خاکی وپرواز را از یک درخت !!!

بادها از رفتن چیزی به من نگفتند زیرا آنقدر در حرکت بودند که رفتن را نمی شناختند .

پلنگان دویدن را یادم ندادند زیرا آنقدر دویده بودند که دویدن را از یاد برده بودند .

پرندگان نیز پرواز را به من نیاموختند زیرا چنان در پرواز خود غرق بودند که آن را به فراموشی سپرده بودند

اما سنگی که درد سکون را کشیده بود رفتن را می شناخت، کرمی که در اشتیاق دویدن سوخته بود

دویدن را می فهمید ودرختی که پاهایش در گل بود از پرواز بسیار می دانست آنها از حسرت به درد

رسیده بودند واز درد به اشتیاق واز اشتیاق به معرفت !!!.

وقتی رفتن آموختی، دویدن بیاموز، دویدن که آموختی پرواز را بیاموز ...

راه رفتن را بیاموز زیرا هر روز باید از خودت تا خدا گام برداری .

دویدن را بیاموز زیرا هرچه بهتر از خودت تا خدا بدوی.

  وپرواز را یاد بگیر زیرا باید روزی از خودت تا خدا پر بزنی

متن از نورونار

گردآورنده: فاطمه بقایی

ما میتوانیم...

دوستان سلام

آیا تا به حال فکر کرده اید آدرس خودمان کجاست ؟ !

چگونه می توان دیگران را پیدا کرد در حالی که هنوز خودمان را پیدا نکرده ایم ؟

چگونه می توان به دیگران کمک کرد در حالی که از فکر کمک به خود غافلیم ؟

هزاران آرزو را با خود به  این  سو  و  آن  سو  می بریم  ، یک  عمر  خستگی  را  با  خود

جا به جا می کنیم تا به کجا برسیم ؟آنقدر مشغول هستیم که وقت نداریم سری به خود

بزنیم و از خودمان احوالپرسی کنیم !راستی چرا از خویشتن بی خبریم ؟آدرس  خودمان

را باید از چه کسی  بپرسیم ؟در واقع این روزها بیگانه تر  از  همه  ، با  خویشتنیم ! آنکه

فرصت نمی کند به خود برسد ،چگونه می تواند به دیگران برسد ؟ آنکه  خویشتن  را  گم

کرده است چگونه می تواند دیگران را پیدا کند ؟قبل  از  آنکه  بخواهیم  با  دیگران  دوست

شویم با آنها بیگانه میشویم !چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چون باید اول با خود دوست شویم سپس با دیگران ،اول باید به خود برسیم بعدا به دیگران !

بد نیست به خودمان هم سری بزنیم !!!

  گردآورنده فاطمه بقائی

برگرفته از مجله خانواده سبز

    

ما میتوانیم...

ماااااااااااااامیتوانیم............

دوستان عزيزم سلام

اميد وارم كه مثل هميشه شاد وسرحال باشيد.

امروز بدون هيچ مقدمه اي سر اصل مطلب ميرم.

(وصل) چقدر شما به اين كلمه فكر كرديد .نه !اصلا يه چيز ديگه . چرا اين همه نا اميدي ورنج و غم ؟در صورتيكه ما تنها نيستيم وخدارا داريم.چرا وقتي ما مي توانيم با خدا حرف بزنيم و درد ودل كنيم يا با چيز هايي كه خدا آفريده است ارتباط داشته باشيم. اين همه دوري ؟ما ميدانيم كه هيچ گاه بي قدرت وبي عزت نيستيم .ما در لحظاتي كه غرق اندوهيم يا احساس مي كنيم تحقير شد ايم ، مي توانيم بجاي رنجيدن وغصه خوردن درباره غرور زخمي مان ،به چيز هايي فكر مي كنيم كه احساس خوبي به ما مي دهند.مي توانيم به قوه طنز متوسل شويم وبا شوخي وخنده دلمان را سبك كنيم و قطعا سبك تر مان هم مي كند.به جاي اين كه بپرسيم "مگر نمي داني من كي هستم "مي توانيم قدري تا مل كنيم تا به ياد آوريم كه واقعا كي هستيم . به فكر كردن به چيز هايي كه دوست داريم، كمكمان مي كند تا به ياد آوريم كه دوست داشتني هستيم .احترام گذاشتن به علايقمان كمك مي كند تا به ياد آوريم كه قابل احترام هستيم بعد مي دانيم هر چه قدر هم در اين دنيا ي پهناور ،كوچك باشيم به چيزي بزرگتر از خودمان وصل هستيم . ما قرار است در طول عمرمان بر روي سياره ي زمين از مواهب زندگي بهره مند باشيم دنيا ي ما سرشار از موهبت ها و لذت ها است.سياره زمين مخلوق خداست ، همانطور كه ما مخلوق خدا هستيم .ما با لذت بردن از مواهب اين زندگي واين زمين به الوهيتي كه در آن وما جاري است وصل مي شويم .ديدن به بينش مي انجامد .شنيدن به بودن در لحظه حال مي انجامد .لمس كردن ،ما را در تماس با زندگي قرار مي دهد.بوييدن ،چشيدن ،حواسمان را تيز تر مي كند.استفاده كامل از تمام حواسمان زندگي را لذت بخش تر مي كند.براي اينكه ثابت كني تو مي تواني اين تمرين را انجام بده.

لطفا پنجاه چيزي را كه دوست داريد طعمشان را بچشيد يا تما شايشان كنيد يا از وجودشان لذت ببريد نام ببريد. ما با تمركز كردن روي چيزهايي كه دوستشان داريم نظري كوتاه به آنچه در "آفريدگار بزرگ "آفریده می توانیم داشته باشیم .

موفقيت وتوانستن در وصل شدن به نيرويي بزرگتر وبرتر از ماست .

مي توني شرو ع كارت اينطور باشه ورقه اي بردار بنويس من اين چيز ها را دوست دارم :

طعم آبگوشت مادر بزرگ

بوي نم باران

تماشاي گل هاي ختمي كنار ديوار

ديدن گل سرخ

مغازه ترشي فروشي

.......

سپیده آزاد

ما میتوانیم...

دوست خوبم سلام

حالت چطوره ؟

من که خیلی خوبم .چون تقریبا یه هفته است که صبح ها زودتر بلند میشم ،صبحانما کامل می خورم حدود نيم ساعت

ورزش می کنم و؟؟؟

و...

و حسابی می خندم .

چیه ؟ آره درست شنیدی گفتم حسابی می خندم. پاشو ببینم.چرا نشستی ؟ چرا کشتیات غرق شده؟ از نوجوون نسل سوم این  چیزا بعیده. بزرگی در جهان میگه:(داد ريج)اگه در طی 40سال متوالی به جای ساعت 7صبح ساعت 5از خواب بلند بشی ده سال به عمرت اضافه میشه .پس سحر خیز باش تا کامروا  باشی .

طبع بعضی از افراد این طوره که صبح نمی تونن به طور کامل صبحانه بخورن اما مطمئنا اگه همون افراد از مزایای خوردن صبحانه آگاه باشن لذت خوردن صبحانه را از دست نمیدن تحقیقات نشون داده که بازده هوشی افرادی که صبحانه می خورند نسبت به بقیه ی افراد بالاتره .

تومیتونی همون یه ساعت را که با خوابیدن تلف میکنی ورزش کنی کار سختی نیست .زنیرو بود مرد را راستی زسستی   کژی زاید وکاستی .

خنده بر هر درد بی درمان دواست .امتحان کن .سعی کن به روی دنیا بخندی .در مقابل مشکلات مثل سنگ سخت ومحکم باشی .این جوری بهتر میتونی با اونا دست وپنجه نرم کنی .

بعد از یه هفته می بینی که کار سختی نبوده و می فهمی که خواستن توانستن است .توی هفته ی ورزش به همه نشون بده که تو میتونی فقط باید اراده داشته باشی .

 

دوست شما : فاطمه

ما میتوانیم...

                                                                                                     

                                                                                                  

  سلام

چه خبردوستان؟؟؟

احوالتون چه طور؟؟؟؟

تاحالا تونستيد به اون چيزي كه ميخواهيد برسيد؟؟؟؟؟

اينكه نگراني نداره ،شماهم ميتونيد به اون چيزي كه ميخواهيدبرسيد اگه....

اگه چي؟؟؟؟؟؟؟

خوب گوش گنيد:

هر انساني داراي اهداف وآرزوهاي گوناگوني است وبايد براي رسيدن به آن ها تلاش وكوشش كند.ولي متاسفانه زمان چنداني براي سعي وخطا و يافتن راهي مناسب در اختيار ندارد.بنابراين بهتراست در اين مدت كوتاه بهترين تصميم گيري را كندواز حركت به سمت جلو دست بر ندارد.شايد بگوييد چگونه مي توانيم كارهاي خودرا بالابرده ودر حداقل زمان به هر آنچه كه مي خواهيم دست يابيم.براي يافتن پاسخ اين سوال نكات كليدي زير رابادقت بخوانيد وان هارا تك تك در زندگي خود به كارگيريد:

1-هدفتان را مشخص كنيد.

بايد كاملا مشخص كنيدچه مي خواهيد وبه كجامي خواهيدبرسيد.اين تصويربايد به قدري واضح وروشن باشدكه بتوانيم تمام زواياي آن را بدون هيچ كم و كاستي درذهن خود ببينيم .شمابايدخودرا دراوج موفقيت تصور كنيد.بنابرين براي خود هدفي واقعي ودست يافتني درنظربگيريدوبراي رسيدن به آن تلاش كنيد.

2-براي رسيدن به هدفتان برنامه ريزي كنيد.

مراحل كارتان را مشخص كنيد وفهرست وار برروي كاغذ بياوريدويابه عبارتي ديگر تعيين كنيدچگونه وازچه راهي مي خواهيدبه نتيجه ي مطلوب دست يابيد اين عمل نياز به يك برنامه ريزي صحيح دارد.درين صورت است كه مي توانيدباتوجه به اولويت بندي مشخص كنيد چه كارهايي بايد به انجام برسد.بنابرين ديگر وقت را از دست نمي دهيدو يكي پس از ديگري كارها با موفقيت به انجام خواهد رسد.اگر هم در بين راه دچار گرفتاري ويا مشكلي شديد نگران نباشيد باكمي انعطاف پذيري و تغيير برنامه دوباره درمسير قراربگيريدوبه سمت جلو گام برداريد.

3-زمان معيني را براي رسدن به هدفتان تعيين كنيد .

 تمام موانع ومشكلات با اعتمادبه نفس كامل ازسرراه خودبرداريد.به خودتان وقت دهيدويا به اصلاح زمان خاصي را براي اتمام كار در نظر بگيريد.

ادامه نوشته

اخبار مرکز

                                                                                                     

    

دوستان عزيز سلام

ما اعضاء نوجوان به همراه مربي فرهنگي امسال توي مركز طرحي را برگزار كرديم كه توي اين طرح به معرفي استان هاي كشور مان با تموم جاذبه هاي گردشگري زيبايش  مي پردازيم اين طرح به صورت تحقيق ونشريه ديواري وكاردستي است. اسمش راهم  سلام ايران زيباي من  گذاشتيم.

ما توي اين طرح چيزاي زيادي ياد گرقتيم حتي خيلي مشتاق شديم  تا يه سفري توي اين استان هاي زيبا داشته باشيم.

دلمون نيومد شمارا ازجاذبه هاي گردشگري كشورمون يا چيزايي كه درمورد استان ها فهميديم وياد گرفتيم با خبر نسازيم .بخاطر همين تصميم داريم از اين به بعد اطلاعات ناچيزمونا در اختيار شما قرار بدهيم .تا روز ديگه شما را بخداي مهربون مي سپارم.

شادمان باشيد.!

دوست شما سپيده آزاد

ما میتوانیم...

سلام دوستان

احوالتون چطوره

میخوام امروز ویژگی افراد مثبت نگر ومنفی نگرا براتون بگم پس گوش کنید:

افراد مثبت نگر

با وجود تفکر درباره ی گذشته وآینده درزمان حال زندگی می کنند واز آنچه دارند راضی وخشنودند

ازنظرات درست ومنطقی دیگران استقبال می کنند و برای رد کردن نظرات نادرست حتما دلیلمنطقی دارند.

در گفتار خود از کلمات مثبت اندیش استفاده می کنند.

همیشه سعی می کنند با تلاش به موفقیت برسند واگر در کاری موفق نشوند عامل را ابتدادر خود وسپس در دیگران جستجو می کنند .

همیشه قبل از انجام کار یا صحبت کردن فکر کرده به همین دلیل کمتر دچار نقیض یا ضد گویی می شوند.

اگر از آن ها بخواهند در باره موضوعی اظهار نظر کنند نیمه پر لیوان را دیده وبه فال نیک می گیرند.

مشکلات را ناچیز شمرده وبرای حل آن ها از توانایی خود ودیگران استفاده می کنند.

اغلب اوقات بشاش سرزنده پر انرژی توانا وخوب مشرب هستند.

به دیگران کمک کرده وهمه چیز در دید آن ها زیبا ولذت بخش بوده وبه آینده امید وارند.

افراد منفی نگر

همیشه از وضعیت موجود خود شکایت داشته ونسبت به آینده بد بین اند.

غالبا با نظر دیگران بدون دلیل مخالفت می کنند.

در گفتار وعبارت خود از کلمات منفی زیاد استفاده می کنند.

در برخورد با کوچکترین مانعی از تلاش دست کشیده و دیگران وشرایط را عامل ناموفقیت خو دمی دانند.

تمرکز نداشته وضد ونقیص صحبت کرده و در رفتار شان خطا واشتباه زیاد است.

چون منفی نگرند افکارشان بر آنها تسلط دارد.

اگر از آن ها خواسته شود در مورد موضوعی نظر بدهند فقط به جنبه منفی آن نگاه کرده و نیمه خالی لیوان را می بینند.

از کاه کوه ساخته واز درگیر شدن با مشکلات گریزانند.غالبا" افسرده وبد خواب و کم اشتها  و عصبی وناتوانند.

همه چیز برای آن ها نا امید کننده وغم انگیز است ولذت نمی برند.

در ارتباط جمعی به همه شک داشته وفکر می کنند همه علیه آن ها توطئه می کنند.

حالا شما جز کدوم دسته اید اطرافیانتون چطور؟؟؟؟؟

سپیده آزاد .عضو مرکز

ما میتوانیم...


سلام دوستان .حالتون چطوره؟؟؟؟؟؟

من از این به بعد می خواهم به همه نشان بدهم که خواستن توانستن است.

دوست دارم سرآغاز مطالبم راباياد او آغازكنم. چون اينطوري بهتر مي تونيم موفق باشيم. شما هم امتحان كنيد.
اگر اكنون در پايين ترين درجه ي زندگي ات قرارداري وهمواره با توفان هاي سهمناك ، نااميدي هاي عظيم وشكست هاي پياپي دست وپنجه نرم مي كني ،نگران نباش ونااميد نشوو بر خيز.

آري از اين دنياي خاكي پافراترگذار.سرنوشت اينگونه مقدر كرده است كه تو فاتح اين دنيا باشي پروردگار يكتا به تو قدرت گزينش زندگي اي مملو ا ز كمالات عطا فرموده است پس برخيز.ديگروقتت رابا زندگي متوسط تلف نكن.يادبگيربارديگربرخيزي و به همگان ثابت كني كه حتي جرات وجسارت شكست خوردن راهم داري.بااين نگرش ديگربه آساني اسير نوسانات و نا ملايمات زندگي نخواهي شد. كافيست به خود بر چسب ارزشمندتري بزني . روياهاي بزرگ دردرونت بيافرين .براي زندگي ات طرحي نودراندازودرراه رسيدن و تحقق به آن با عزمي راسخ به پيش برو وهيچگاه به فكر بازگشت نباش چون دنياي آرماني ات با روحيه اي مرددوبي اراده فتح نخواهدشد.

به نظر شما این عکس مظهرتوانایی نیست؟؟؟؟؟؟؟


ادامه نوشته